APU ångest

Jag fick ett mail igår som löd såhär:

"Hej igen

 
Så här är det: när jag pratar med folk som vill göra APU här så brukar jag alltid ge dem ett uppdrag, som ett sorts test - göra en intervju eller ta en porträttbild till tidningen. Jag hade tänkt att jag skulle be dig om det när vi ses, men det blir lite kort om tid att göra det då, så jag gör det i förväg:
 
Jag skulle vilja att du tar bilden till detta nummers Designer. Det är en tjej som heter ****** och går i tvåan på *******. Hon är intervjuad och vet om att hon ska bli fotograferad.  Du kan kika på http://word-uppsala.se/index.php?id=11 i nummer 17 och 16 hur designerbilden kan se ut. Det är en ganska kvadratisk bild.
 
Eftersom tidningen trycks fredag 9/10 så skulle jag behöva bilden tisdag 6/10. Högsta upplösning, högsta kvalitet, jpg går bra. Minst en, men gärna två, bilder.
 
Funkar det?
Mårten"






Gissa om jag blev NERVÖS!!!

Jag har gått i två dagar och tänkt på vad jag ska säga: "Hej jag heter Viktoria Eriksson och jag har fått i uppdrag att fota dig bla bla bla..." och jag har känt NEEEEEJ JAG VILL INTE!
Men idag tänkte jag att jag kommer få göra det här  hela mitt liv, vara tvungen att ringa främlingar. Så jag tog mod till mig och ringde henne idag.

Kommer knappt ihåg vad jag sa..men vi bestämmde träff på fredag kl 15.30. Men det värsta va att hon lät så jävla..jag vet inte..stöddig på nått sätt. Men hon kanske va trött (hoppas jag). Så nu e jag nervös som fan inför fredag!