det där med körkort va de ja!

Hade tanken på körkort i huvet resten av dagen igår. Och på bussen hem bestämmde jag mig att om mamma hämtar mig med Hondan (som har automat) så ska jag köra hem, vilket är ca 6 kilometer. Och när jag kliver av bussen så kommer mamma där med Hondan! Så jag frågar om jag kan få köra och såklart fick jag de.

Shit va spänd jag va! Körde typ 10 meter sen kom en mötande bil, jag tvärbromsade! och satte på blinkers (som mamma sa åt mig) och medans bilen åker mot mig så kommer jag på att jag måste stänga av helljuset! Fast att mamma berättat hur man gjör det mindre än en minut innan kommer  jag inte ihåg det.

Fortsätter åka hem och det går hyfsat bra. Sen när vi kommer fram till mitt hus så är det en karport som jag ska köra in i, det går inte så jättebra eftersom jag vrider för lite på ratten, tillslut så är jag nästan inne så utropar mamma "Nu är du för nära vattentunnan!" Så jag tänker bromsa, men trycker på fel jävla pedal! Så jag gasar istället och det smäller till som fan! Jag fattar inte varför bilen inte stannar och kommer på vad jag gjort och bromsar. Sen kom paniken och shocken! Börjar störtgråta och hyperventilerar!
Jag trodde ju att jag förstört hela bilen, men som tur va så repade jag "bara" hela passagerar dörren.

Usch va jag skämdes efteråt asså, men alla ba " Men gud, det kan hända alla!"
Och de va tredje gången i mitt liv jag körde bil oxå...kul.


#1 - Michaelandrea

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello