Blandade känslor

Har varit i England i lite över 2 veckor nu men herregud det känns som flera månader! 
Första veckan var packad med nya intryck, försöka lära sig hitta på campus som är enormt (går fortfarande vilse), lära känna massa folk, festade lite, komma igång med att prata engelska hela tiden m.m
 
Den här veckan har dock varit ganska jobbig. Fick såklart "freshers flu" som det kallas, typ alla är förkyld just nu. Började med lite halsont i lördags men det var Freshers Ball på kvällen som jag redan köpt biljett till innan som kostade 26 pund, så kände at jag borde gå. Drack lite för mycket för drinkarna här är löjligt billiga jämför med hemma i sverige, 45 spänn för en 6a redbull vodka: farligt! x)
Vaknade i söndags med en förkylning och en bakfylla från helvetet. Skolan började också i måndags så har haft några seminarier och föreläsningar i veckan samtidigt som jag har försökt vila så mycket som möjligt för att få bort förkylningen. Måste vara ett jäkla virus för tror jag fått en mild öroninflamation också.
Har mest varit ganska isolerad på mitt rum den här veckan och det har inte varit direkt possitivt, hemlängtan har slagit till några gånger och jag har bara velat skita i allt och åka hem direkt. Saknar Andreas så himla mycket, men det är andra saker också, så många nya intryck, jag har inte hunnit köpa så mycket köksutrustning så har ätit väldigt dåligt sen jag kom hit för kan inte laga ordentlig mat. Skulle fixa det denna vecka men har varit helt slut. 
 
Förkylningen har börjat avta så känner att nu kan det nog bara bli bättre :)
#1 - jessica

Håll ut!! <333 massa kramar!