2017-10-24

Nej men vad sägs om ett inlägg i halvåret? 
Jag tänker ofta på bloggen men vettefan vad jag ska skriva. Vem vill läsa om ens tråkiga vardag liksom?
 
Senaste inlägget skrev jag i mitten av maj, mitt i C uppsatts-stressen. Lyckades få godkänt på den iaf! Och har nu börjat läsa masterprogram. Men allmänt känner jag mig sjukt vilse när det gäller framtiden...
Sen sist jag skrev så har jag flyttat! En bekant till Andreas hade en lägenhet de tänkte hyra ut i andrahand mitt i Luthagen, så vi slog till! Högre hyra, men vi har en tvättmaskin (!!!) och bor ju väldigt mycket mer centralt! Hade kanske varit smartare att bo kvar i studentlägenheten, men jag trivdes aldrig där, plus att det är för mycket dåliga minnen kopplade till den lägenheten. Så sjukt skönt att få börja på ett nytt kapitel!
 
Just nu går dagarna åt att skriva tenta. Läser två kurser samtidigt nu så jag har en tenta som ska in nu på söndag och en ska in på onsdag nästa vecka. Kurserna heter "Cosmopolitan pasts" och "Historical Ecology", och ja kurserna är på engelska och därför ska också tentorna vara på engelska...och 4000 ord vardera... Det går väl hyffsat bra, har väl vanan inne sen jag var i England för ett år sen (kan inte fatta att det gått ett år!). Men ibland fastnar man på vartannat ord och meningsuppbyggnader -.- Den jag skriver om historical ecology skulle jag vilja slänga i soptunnan. Sjukt tråkig kurs som jag inte riktigt fått ett grepp om. Men men.
 
Får se om det kommer någon uppdatering i den närmsta tiden eller om det tar ett halvår till x)