2017-10-31

Tja tja bloggen! (hej 2009)
 
Denna soliga oktoberdag har jag och Andreas flängt runt i Boländerna hela dagen. Vi hade som mål att fixa en varsin Halloween-outfit, så första stoppet blev Buttericks där vi köpte på oss lite smink, linser och blooood. Sen åkte vi runt bland en massa secondhandbutiker. Jag lyckades fixa hela min outfit för 75 kr på Helping hand! Det blev inte alls det jag hade tänkt från början, men detta blir också himla bra! Men tänker inte berätta nu vad det blir ;) 
 
Andreas hittade ingen outfit men han ska fixa något av det han har hemma. Sen åkte vi till återbruket för att titta på soffbord men hittade inget vi gillade. Jag såg dock det perfekta bordet bäras bort från Erikshjälpen! Är så besviken att vi inte var där tidigare för då hade det följt med hem till oss!. Blev sen en varsin kebabtallrik innan vi drog hem igen. 
Just nu sitter jag och skriver min cosmopolitan pasts-tenta som ska in imorgon. Är så sjuuukt trött på att skriva tenta nu! Vill bara vara klar med skiten. Just nu har jag skrivit 3166 ord (av 4000), så borde nog bli nästan klar idag så kan jag finputsa texten imorgon. Tentan handlar typ om hur man kan se på historia på olika sätt och hur bilden av vad som är värt att ärva (heritage) är olika överallt...typ. Lite svårt att förklara x)
 
Fick även lite dåliga nyheter idag. Min moster fick ta över min katt Zelda för lite mer än ett år sedan, innan jag åkte och pluggade i England för jag kände att det skulle vara bäst så. Fick nu veta att hon försvann för ett tag sen och kommer nog inte komma tillbaka :( Hoppas verkligen att någon hittat henne och tagit hand om henne. Jag saknar henne enormt mycket och blir så ledsen av att tänka på att hon kanske svält eller frusit ihjäl utomhus :(