Sammanfattning

Heej! Tänkte skriva en sammanfattning av vad som hänt sen jag skrev sist för 2 veckor sen. Jag har inte haft någon mer ångest iaf (peppar peppar)!
 
 
Lördagen den 9e Februari
Eftersom jag och mina bröder fyller år inom en månad så har vi börjat ha ett gemensamt firande med släkten. Så lördagen den 9e samlades vi hemma hos storebror. Jag hade bakat bullar och kolakakor som jag tog med. Feffe fixade tårta, sen satt vi där och hade det trevligt i några timmar. Det var även första gången jag hade bakat kolakakor och jag skäms nästan för det var så lätt! Och det är ju så sjukt gott! Fick två presentkort på bio, raggsockor som farmor stickat, godis och pengar. Min faster frågade mig varför jag inte önskat mig pengar på IKEA pga att vi ska flytta. Men jag hatar verkligen att önska mig saker. Känns så konstigt att säga åt någon vad den ska köpa till mig 😅. 
Dom blev sjukt stora pga första gången 😅
 
Måndagen den 11e Februari
Jag fyllde 27 år! När klockan slog 00.01 var både jag och Andreas vakna, så jag fick mitt första grattis och present då 😍 Fick en parfym jag önskat mig. Det är en jag hade under tonåren som heter Amor Amor. Jag har inte haft den på flera år, men så doftade jag på den häromdagen och kände hur jag saknat den, Andreas gillade den också, så det blev back to the roots! Mormor väckte mig sen kl 10.30 när hon ringde för att gratta mig. Tog sovmorgon och ledigt från plugg den dagen för jag tyckte att dagen kunde spenderas på bättre sätt, dvs framför TVn 😄. När Andreas kom hem från jobbet åkte vi till Gränbystaden. Köpte en till kattbur inför flytten, kikade på soffa på Mio och kollade in Dollarstore. Sen blev det födelsedagsmiddag på Pizza Hut 😁 Jag hade aldrig ätit där, och istället för att äta en fancy middag på restaurang så bestämde vi oss för att spara dom pengarna till flytten. Vi delade på en large pizza med osfylld kant och blev sjukt mätta!
 
Jag startade även en födelsedagsinsamling till bröstcancerfonden på facebook och lyckades samla in över 1800 kr! 😍
 
Nu i helgen blev det en tripp till Mio igen för att köpa en ny soffa! Den jag har nu köpte jag när jag flyttade hemifrån för över 4 år sedan och har sedan des blivit sönderklöst av katter, nedsutten av människor och har två trasiga amstöd. Jag tycker den är så ful och ville verkligen inte släpa med den till den nya lägenheten så vi bestämde oss för att köpa en ny. Vi lyckades hitta en soffa på Mio, en tresittsig med divan för 5.600 kr! Himla bra pris! Vi ska hämta den dagen vi flyttar in. Himla praktiskt! Efter det åkte vi till Erikshjälpen för att skänka bort kläder, böcker, DVDer och gosedjur som jag sparat av någon anledning. Vi gick in en runda och jag köpte en tavla för 150 kr som jag tyckte var riktigt snygg! Efter det blev det en tur till IKEA. Vi måste köpa en hel del grejer till flytten eftersom vi just nu bor i en andrahanslägenhet som redan var lite möblerad, så vi behöver köpa sånt vi inte får ta med oss härifrån t.ex en byrå, sophinkar och lite andra grejer. Efter det blev det middag på McDonalds och sen melodifestivalen på kvällen. 
 
Här är soffan. Ljusare och större än den vi har nu. Plus ett ryggstöd istället för armstöd på vänster sida som jag gillar väldigt mycket! 
 
 
Nu är det bara 11 dagar tills vi flyttar! Längtar så sjukt mycket till att få bo större och på landet! Ska snaaart börja packa, men det är ju så sjukt tråkigt så vi drar ut på det lite😅
 
Idag ska jag skriva uppsats hela dagen, fixat pulled pork i slow-cookern som ska bli middag, sen rep med samban mellan 18-21.
 
Bye!
 
#1 - Jessica

Herregud varje gång jag ser och luktar på den parfymen tänker jag på dig! 😂

Svar: Haha förstår det! Vet inte hur länge jag använde den parfymen tills jag köpte en annan sort 😅
Viktoria Eriksson