En onsdag och torsdag i maj

Tja tja bloggen! Ja vad har hänt de senaste två dagarna då? Igår var vi ute på exkursion i Broby en liten bit utanför Uppsala (15 min med lantisbuss). Vi ska lära oss att identifiera fornlämningar i olika miljöer och terränger. Riktigt svårt men samtidigt riktigt intressant! Blir alltid så förvånad över hur mycket som finns därute i skogarna! Ni skulle bara veta, det finns tecken på mänsklig aktivitet i princip överallt. Vi var ute i skogen i 8 timmar, med paus för korvgrillning hemma hos våran kursansvarige. Riktig tur att det inte var lika varmt som tidigare, hade nog fått värmeslag annars, för drack ändå för lite så hade huvudvärk i slutet av dagen. 
 
Idag var det bara en föreläsning om olika GPS-system på schemat och den var 45 min lång... Kändes ganska ovärt när det var riktigt ointressant också x) Men men. Stack hem direkt efter och har legat i soffan och sängen resten av dagen och inte gjort ett skit. Råkade somna vid halv sex så det blev en ganska sen middag. Och på tal om middag, vi beställde ju en linas matkasse denna vecka så idag gjorde jag en av rätterna. 
En thailänds "beef salad" med mynta och grejer. Det var gott men lite för mycket fisksås och lime för min smak. Efter maten stack jag ut på en joggingtur, det blev 7 km på 54 minuter :) Men jag vet att jag kan bättre, men det var inte så smart att sticka ut direkt efter middagen, men ville hinna tillbaka innan det blev mörkt. Nu ska jag dricka en kopp te, slösurfa och sen sova. Ska på studiebesök hos Länsstyrelsen imorgon.
bye!