2016-10-14

Ja vad har hänt den här veckan då? Förkylningen avtar mer och mer för varje dag som går, bara lite snuva och hosta kvar. Men jag tror att majoriteten av alla studenter här är förkylda just nu, antalet hostningar på föreläsningarna är nästan komiska, under en föreläsning vart en professor så irriterad att han mitt i allt sa "Stop coughing! Go to sleep early, drink your orange juice and stop kissing eachother! Just stop coughing!", han hade verkligen tröttnat kan man säga!
 
Veckan har väl mest gått åt till det vanliga när man är student, seminarier, föreläsningar, plugga, powernaps. Inte blivit något festande och kommer inte bli något förrän jag känner mig helt frisk, litar inte riktigt på min kropp när det gäller förkylningar, är så jävla känslig!
 
I onsdags var det ett möte för andraårseleverna här som ska plugga utomlands nästa år så då fick vi som är här på utbyte vara där och representera våra universitet och länder. Stod vid ett bord med broshyrer och med en skylt som det stod "Europe" på, men det fanns bord med folk från alla delar av världen så det var lite blandat med folk. Det var typ 3 pers som frågade om Uppsala, några frågade om Lund. Men de verkade verkligen intrresserade så hoppas att man gjorde ett bra intryck någonstans! Jag tycker ju egentligen inte om att göra sånt där, men det var faktiskt ingen fara, fick t.o.m en komplimang över att jag prata bra engelska :D.
Det var en till svensk tjej där, vi pratade en del och det vart bestämt att jag skulle följa med hennes klass idag (fredag) på en guidad tur av Norwich castle! Så idag bar det av dit, väldigt intressant! Efter det bev det en tur på stan, hon fick visa mig runt för hon bor mitt i stan till skillnad mot mig som bor 20 min från centrum, kommer nog aldrig lära mig hitta i stan, men det finns mycket intressant i stan, många pubbar och små affärer! Köpte ÄNTLIGEN en till kudde! Den jag beställt som fanns här när jag kom fram is a poor excuse for a pillow säger jag bara! Men nu har jag äntligen två så bye bye ond nacke! Köpte även en skärbräda för har tjuvlånat en av en korridorare tills nu, kände att jag borde ha en egen x) Så drygt att köpa sånna saker bara när man vet att jag kommer slänga det om två månader (japp! bara två månader kvar!). Helgen kommer nog gå åt till plugg tyvärr. Bye for now!
 
Norwich castle