Framme i England!

Nu har jag varit i England i nästan 1,5 dygn!
 
Andreas skjutsade mig till Arlanda igår klockan 9 på morgonen, då hade jag nog bara fått 4-5 timmars sömn. Det kändes väldigt overkligt när jag vaknade och att today is the day, dagen jag väntat på i över ett halvår! Att säga hejdå till Andreas på flygplatsen var SKITjobbigt! Men övertalar mig själv att tiden går fort och snart får jag se honom igen, då det är planerat att han ska hälsa på i början av november :D
 
När vi tillslut skildes åt var jag riktigt nervös, det var 8 år sen jag flög sist och var riktigt osäker på hur allt gick till, började med att mitt tvekande skapade en kö vid röntgen grejerna x) Men sen gick det bra :) 
Tur att man inte är längre...
 
Hejdå Sverige!
 
Hade fönsterplats så satt mest och kollade ut hela resan.
 
Flyget gick 11.15 och ca 2 timmar senare landade vi på Heathrow. Där fick jag vänta då anslutningsbussen skulle gå 2,5 timmar senare. Gjorde inget speciellt, hade en väska på 23 kg jag inte ville dra runt på! Kl 16 bar det tillslut av mot Norwich och University of East Anglia! Jag trodde bussturen skulle ta ca 2 timmar men tji fick jag, vi var framme 3,5 timme senare. Lyckades dock sova bort en stund på bussen. Framme på universitetet fick vi nycklar och campus-kort. Fick sen skjuts till min korridor för mitt hus ligger en liten bit utanför universitetet i "University village". Jag och en tjej från Norge är de enda som bor här just nu innan britterna flyttar in på lördag. Vi var hungriga så beställde hem kebab.
Första middagen! Ingen höjdare precis. All kebab jag ätit i sverige har vart godare x) Garlic mayo = nej tack
 
Efter maten var det dax att packa upp. (Visar bilder på mitt rum sen) Då fick jag en sådan extrem ångest och hemlängtan. Kändes som jag kommer vara borta i evigheter. Lyckades tillslut lugna ner mig och somnade runt kl 1. Vaknade kl 5 av att jag var törstig så gick upp och drack av det äckliga men drickbara kranvattnet. Men det är bara att vänja sig, tänker inte köpa vatten!
 
Vaknade vid 8 imorse och mådde mycket bättre. Vi hade bestämt oss för att gå och äta frukost vid 9. Åt en riktig English breakfast, men nja, det är nog inget för mig. Kanske om jag får laga det själv :)
Dagen har mest bestått av att gå på rundturer av campus, handla köksredskap och mat. Shit va onstigt det kändes när man ska betala maten och det är kassörskan som packar ner varorna i kassorna. Låt mig göra det! x)
Det här är ett muséum på campus som heter "Sainsbury Centre for Visual Arts". Detta hus änvändes även vid inspelningen av The Aengers 2! Ganska så coolt endå!
 
Åt en fryspizza till middag för jag orkar verkligen inte laga mat just nu. Kom precis tillbaka från ett pubquiz för oss utländska studenter. Träffade på några utanför mitt hus som också bor här, har en chatt för huset på facebook så jag kände igen dom så satt och pratade lite, men herregud min engelska just nu alltså! Katastrof! Blir ju nervös och det resulterar i att jag pratar alldeles för fort, hakar upp mig och glömmer ord. Men det kommer bli bättre, sjukt längesen jag pratade såhär mycket engelska bara.
 
Men nu ska jag gå och lägga mig, kommer bli en lång dag imorgon också.