2019-04-08

Då var man tillbaka! 
Sist jag skrev var det inte långt kvar till flytten, och nu har vi bott här i över en månad! Jag kan bara säga att jag trivs sjukt bra i nya lägenheten! Den är ju nästan 20 kvm större än förra lägenheten (och 2000kr billigare i hyra...), och det är så skönt! Vi har plats för allt och katterna kan springa runt runt och upp och nerför trappen (bor på andra våningen, men har ingång på markplan). Det är så mycket tystare och jag sover så himla bra pga det och det är så skönt att bo på landet igen! Har skogen precis vid husknuten 😍 Vi fick iordning lägenheten ganska snabbt, pga ville inte bo i ett flyttkaos. Det vi har kvar är att sätta upp tavlor, ordna i klädkammaren och köpa balkongmöbler, men det får ta den tid det tar. Ska ta bra bilder någon dag (när det är städat) och visa hur det ser ut :)
 
Just nu består mitt liv av att skriva på uppsatsen och stressa inför framtiden. Jag fick ett resestipendium till min uppsats så om 2 veckor ska jag åka till Jokkmokk för att besöka Sveriges enda samiska museum och bibliotek, vilket kan vara till stor hjälp för min uppsats. Ska vara där i 5 dagar. Är lite nervös inför att ta nattåg själv och så, men det ska nog gå bra, alltid läskigt att resa själv. Första veckan i juni ska upsatsen vara klar och andra veckan i juni har jag bokat in intensivkurs för körkort! Så det är mycket nu de kommande två månaderna 😅 Men jag ska fan fixa det!
 
Bye så länge!
 
#1 - Jessica

Wow häftigt! hoppas resan går bra! 😀