Hej från Jokkmokk!

Nu har jag varit i Jokkmokk sen i onsdags, och ja det blev inte helt som planerat. Vi kan ju börja med resan hit:
Tisdagkväll: Skulle ta nattåg från Uppsala C kl 21.56. Redan där är tåget försenat 20 minuter. Går på tåget ca kl 22.20, hittar min kupe där två personer redan ligger i sina sängar och det är kolsvart. Som tur var hade jag sängen längst ner (valde en damkupé för 3 pers). Hade mjukiskläder på mig redan så jag tog bara av mig jacka och skor och la mig i och försökte sova, vilket inte var det lättaste, tror jag vaknade varannan timme och vaknade helt kl 07. Hade resan gått som planerat hade jag varit i Boden kl 10.15 och tagit buss till Jokkmokk kl 10.35, varit framme i Jokkmokk 12.45. Jag var i Boden kl 12, fick vänta på bussen som gick 14.35 och var framme i boden kl 16.45. När jag äntligen checkat in på vandrarhemmet och la mig i min säng var jag så trött att jag var gråtfärdig. Åt en fryspizza till middag och drack en massa vatten, fick lite mer energi då så tog en liten promenad  och däckade sedan i sängen vid kl 22. Sov himla bra den natten!

Torsdag: startade jag dagen med en finfin frukostbricka från vandrarhemmet!

Efter det gick jag till det samiska muséet Ájtte, mycket intressant, och jag var den enda besökaren 😄. Efter det skulle jag gå till deras bibliotek för att hitta de källor som inte finns i Uppsala och enda anledningen till att jag åkt hit, såg då att jag kollat på fel öppettider så dom hade bara öppet på torsdag kl 13-15... Hade tänkt vara där varje dag. Stressade mig genom de böcker jag hittade med hjälp av bibliotekarien. Men jag tror jag hittade en del grejer jag kan använda till min uppsats ändå.
På eftermiddagen åt jag godis och glodde på Netflix x)

Just nu sitter jag på Jokkmokks "vanliga" bibliotek och skriver på uppsatsen. Försöker även ignorera min hemlängtan. Är ju lite tråkigt att resa själv så jag saknar Andreas och katterna. Är knappt något folk på vandrarhemmet och Jokkmokk är en ganska sömning stad om man säger så, finns inte supermycket att göra precis.