Saknad

Har tråkigt så satte mig ner och började skriva en inköpslista på mat som man behöver handla hem när vi flyttar...Kom då tänka på mamma, vi brukade prata om när jag skulle flytta hemifrån, hon försäkrade mig om att hon skulle hjälpa till med att handla allt som behövdes som t.ex kryddor, hon skämtade om att jag skulle få ett stort städ-kit i inflyttningspresent då jag verkligen hatar att städa. 
Jag önskar så att jag hade haft henne vid min sida nu, jag är gammal nog att kunna detta själv, det vet jag att jag gör, men att ha hennes försäkran att det kommer gå bra, att jag inte glömt något. Mamma var den smartaste människan jag vet och hon fick alltid saker gjorda, och jag känner igen mig i henne just nu, jag har tagit åt mig att fixa allt när det gäller flytten, Simon har såklart erbjudit sig men jag fixar det bara, jag vill få det gjort och vara säker på det, något jag vet helt säkert att jag fått från henne. 
Det är i dessa ögonblick i mitt liv, stora händelser och förändringar jag saknar henne som mest, hon skulle ju vara här nu, hon skulle ju vara med mig i livet och se hur jag växte upp och blev självständig, det är så orättvist!
 
Det har snart gått 3 år och saknaden är lika stor. Jag älskar dig mamma och jag vet att jag har dig vid min sida och i mitt hjärta♥
 

Thanks for all you've done
I've missed you for so long
I can't believe you're gone
You still live in me
I feel you in the wind
You guide me constantly

I've never knew what it was to be alone, no
Cause you were always there for me
You were always there waiting
And ill come home and I miss your face so
Smiling down on me

(In Loving Memory - Alter Bridge)