Jobb,tenta och vår

Igår jobbade jag mitt första pass på Orvars krog som tillhör Norrlands nation, jobbade 16.30 till 01.30, och det var faktiskt ganska kul! Det var en lugn kväll men det var bara skönt, fick gå ut med mat och plocka disk, stå i garderoben, diska och stå i baren! Eftersom jag stog i kassan varje dag när jag jobbade på cafét så kom de vanorna tillbaka ganska snabbt, det svåra var att hälla upp öl från kran och att typ alla ölsorter hade egna glas, vilket jag tycker är helt onödigt ;) Men det gick bra efter en stund, hatar dock att vara ny på ett jobb och inte veta rutiner och måste fråga om allt, men de tyckte att jag hade jobbat bra och det blir nog fler pass där i framtiden :)
 
Just nu sitter jag med ännu en hemtenta att skriva. Denna gång handlar det om myter, religion och världsåskådning, 3 frågor med 1600-2000 ord till varje svar. Det känns som alla i klassen panikar över tentan, men efter att ha läst igenom frågorna tycker jag inte att det är så farligt, jobbiga är bara att få ihop tillräckligt med ord, och ja jag komemr sattsa på 1600 ord ;) 
 
Jag och Simon var ute och gick för en stund sen och det var så skönt väder! Älskar att våren är här! Dryga är väll att jag kommer sitta instängd med tentan resten av veckan -.-