Som natt och dag

Så konstigt hur olika dagar kan vara. Igår hade jag sådan ångest att jag inte visste vad jag skulle göra, jag gick inte ens på samba-repet för att jag hade en sån stor klump i bröstet och kände mig så värdelös och ville inte lämna lägenheten. Skrev inget på uppsatsen och åt en matlåda till middag för hade noll lust att laga mat.
Idag har jag skrivit över 600 ord på uppsatsen, handlat, diskat och lagat mat. Önskar jag kunde vara lika produktiv varje dag, drömma går ju...
Vet inte om ångesten beror på att jag druckit Löfbergs nya "Caffeine water" aka kolsyrat vatten med koffein. Såg reklam om den där det stod att en flaska motsvarar 2 koppar kaffe, och jag som inte tycker om kaffe tänkte att det lät najs och att jag kanske skulle få lite mer energi, så jag köpte några och dom var sjukt goda, speciellt den med päronsmak! Passade mig som älskar kolsyrat vatten.  När jag sedan har haft en hel del ångest de senaste dagarna så googlade jag lite och läste att om man har lätt för att få ångest (som jag då tyvärr har) så kan det förvärras av koffein. Så ja, inget mer sånt för mig helt enkelt. Kände mig ändå inte piggare, tyckte bara dom var himla goda 😅
 
Bjuder på en ful webcam-bild på mig i mina nya (och första!) glasögon 🤓
 
Bye!
 
#1 - Jessica

Kramar till dig vännen ❤️

Men fick lite svar på tal nu. Har undrat om faktiskt koffein kan orsaka ångest. Har känt att exakt samma hänt mig flera gånger! 🙃

Svar: Tack <3 Och ja, jag tror nog det mycket väl kan bero på koffeinet. Har mått mycket bättre nu när jag inte fått i mig koffein på några dagar!
Viktoria Eriksson